Friday, June 25, 2010

kerana sebuah lagenda

salam semua..
cuaca hari ni sejuk kat luar..mendung je dari pagi td..
maybe nak ujan jap lgi kot...
aku tgah bosan dok ofis ni..
tgah takde keje nak wat sangat..
so ble bosan...otak aku mula ligat la bfikir..
mncari idea yang boleh mnghilangkan rase kebosanan yang melampau..
kang bile dah bosan..aku mule la nak tdo nnti..
so jalan yang tbaik..menyibukkan diri yang tengah tak sibuk...
adalah dgn menaip dalam blog aku sndri..hehe..=)gu

kali ni aku nak cerita pasl satu novel yang pernah mmbuatkan perubahan dalam diri aku..
crita ni time aku zaman2 skolah dulu..
sblum ni persepsi aku thadap novel memag negatif aje..
aku pikir bce novel ni tak best..bosan..mengarut..
x ganas langsung..lagi2 la bile member2 lelaki aku yang bace..
pehh...naik menyampah..
tangan pun naik ringan je nak sekeh kepala sorang2..
aku pon tak paham knape la diowg minat sangat bace novel2 ni..


then..ade la sorang kawan aku ni..
kire bekas2 mangsa kene maki hamun sumpah seranah ngan aku la...
time tu satu skolah..satu asrama..
die ni memg kaki novel..belambak novel dalam almari die..
ni la muka dia..dia ni dulu "lemah lembut" je orangnya..haha

nama budak ni azraai..



die punye pasal la..aku mule tjebak ngan novel ni..
aku pon tak tau knapa dia bagi aku 1 novel ni..
dia cakap crite tentang novel ni memang best..
kene sangat ngan aku..
die cakap la..aku tak tau pun ape pasal..

aku ni..dulu zaman skolah..
nak bace buku latihan pon naik muak..jemu..
ni lagi la dia nak suh aku bace novel...
novel tak nak tebal lak kan..
kalah kamus dewan...huhuhu.
ni la novel tu..



Lagenda Budak Setan...??
setan sangat ke budak ni??
ayat aku mula2 bile pegang novel..
dalam senyap2 aku pun mula la baca...
baca punye baca..smniggu baru hbis..
yelah..
baca pon sembunyi2 time tu..sebab taknak member2 lain dapat tau..
tpi lama2 kantoi gak...hahaha

aku ingatkan citer gaduh2 ke..men buli2 budak ke..
rupenye citer romantik..huhu.
tp aku akui..memg terlalu best novel ni
banyak teladan dan karektor seorang lelaki yang patut aku contohi..
hero die memang aku kagum sangat2..
sedikit sebanyak watak die hidup dalam diri aku..huhu

bertahun2 berlalu..
skrang mncul lak versi lagenda budak setan versi movie..
lame aku ikuti perkembangan movie ni..
dari mula start shooting smpai kuar wayang..
baru2 ni dapat gak gi tengok..
puas ati la..berbaloi tggu lame2..

kpd ahadiat akashah..tahniah kerana mghasilkan novel cmni..
to azraai...tanpa ko aku tak tau pasl novel ni..
kepada kashah..watak ko akan aku cube hdupkan dalam diri aku..
thanks too..kpd mereka2 yg membaca nukilan aku..=)
jumpe lagi..bye3..!!
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment