Saturday, June 19, 2010

Nostalgia-Seorang-Aku

..~Nostalgia-Seorang-Aku~...
aku hasilkan untuk mereka yang telah mengenali insan ini..
juga bagi mereka yang terasa ingin memahami siapa sebenarnya "aku"..

semua nukilan yang akan aku coretkan adalah dari nostalgia sepanjang kehidupan aku..
banyak cerita yang aku lalui..tapi tak semua yang mereka ketahui..
aku coretkan segalanya pada mereka hanya untuk kita berkongsi..
tentang ape yang pernah aku lalui..
dari zaman aku kecik..
sampai usia sebegini..(macam dah tua plak..!)..huhu.

Nostalgia ibarat guru dalam diri aku..
kehidupan aku banyak belajar daripada pengalaman lepas diri aku..
dan aku turut belajar daripada pengalaman orang lain..
segala adat resam dunia menjadi rencah dalam jiwa aku..
aku percaya dengan pengalaman masa lampau..
akan menjadikan seseorang itu lebih matang dalam pendirian mereka..
mampu berfikir dengan lebih baik..
dan menjadikan aku seorang pemimpin..
pemimpin bagi diri aku sendiri..keluarga..bangsa..dan agama..

segala peristiwa yang berlaku menjadi nostalgia bagi aku...
tak kire la cerita tu sedih atau heppy..
tak semua orang akan ingat kembali peristiwa sepanjang hiudp mereka..
lagi2 la cerita zaman kanak2..
tapi aku masih boleh ingat..
bagi aku sume perkara yang berlalu menjadi perkara penting bagi aku..
setiap detik akan aku ingat..
dan segalanya menjadi sebuah diari dalam minda aku..
semuanya kerana.."nostalgia" amat penting bagi aku..
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment