Tuesday, August 16, 2011

I am "The Reds" Fan Ever N Forever...!!








Dah lame aku tunggu saat2 ni..
skng ni baru la start musim liga bola sepak Inggeris 2011/2012..
so korang paham2 je la..
aku kan memang kemaruk giler bende2 camni..
lagi2 la pasal bola sepak ni kan..
so skng ni aku dah lega dah..
xde dah aktiviti2 lain aku nak wat malam2 minggu aku yg memboringkan..!!
tiap2 malam hujung minggu aku skng akan lebiy bermakne ngan bola sepak je..
xde chance la mak aku nak tgok drama2 melayu ujung minggu pasni..haha~


untuk korang tau la kan..
aku dari kecik memg dah mgikuti English Premier League ni..
dalam bhase mlayu owg sebut liga perdana inggeris...
tapi kaki2 bola sebut E.P.L je..senang nak sebut..huhu.
sambung citer tadi..
seingat aku..
start aku darjah 2 aku dah amik tau pasal liga ni..
hhmm..aku darjah 2 = tahun tu 1995..
rase2 korang mase darjah 2 korang tgah minat main ape??
msti main anak patung kan..??
xpun main mainan ding dang..1kotak singgit stengah mase tu..
xpun Tora..kan3..??haha..aku tau la..
sebab aku pon main gak la beb..huhu!!!


aku ingat lagi zaman tu..
mase tu xde astro lagi..
semua tv3 je yg amik live..2pun kadg2 je la..
sanggup bangun pagi2 time owg smua tgah tido..
ayah aku pon time tu layan bola gak..mase tu die mint lagi tgok bola..
mase tu x brani lgi tgok tv sorang2..
ade ayah aku baru aku gi tgok..huhu.


aku dari kecik memang peminat kelab Liverpool FC..
turut dikenali dengan panggilan "The Reds"..
sebelum kenal bola sepak..
aku xtau langsung pasl kelab ni..
aku kenal pon sebab ayah aku belikan jersi liverpool ni kat aku..
so dari situ baru aku kenal kelab ni..
start dari hari tu..aku adalah kipas-susah-mati The Reds..
a.k.a die hard fans The Reds..huhu






sebut je player diorang dari zamn 90 an hingga skng 2012..
majoriti aku akan ingat name diorg sampai skng..
terutamanye diorg punye player yg "star" la..huhu.
steve mc'manaman, fowler, Ince, Owen, Berger, Hyppia, Mc'alister..
redknapp, Murphy, Henchoz, morientes, alonso, luis garcia, mascherano, torres..
jersi2 diowg pakai aku dah ade wat koleksi..
just impian aku nak beli jersi2 lame diowg zamn 50..60..70..80..90an je aku xsempat2 lgi..
tapi aku akan beli gak nanti..huhu~


musim baru ni aku harap player2 yang ade bleh menghadiahkan piala liga perdana untuk team Liverpool..
tambah lak player2 baru masuk..
carroll, suarez, downing, adam, henderson dan enrique..
memang ade harapan untuk dapatkan balik piala yang dah 18 tahun xpenah2 dapat lagi nih tau x..!!huhu.
dengan jurulatih baru..Kenny Daglish..
The King Kenny..I believe!!
go Gerrard and others..
You'll Never Walk Alone..!!!




.


www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment