Wednesday, August 10, 2011

::..One Step Forward...::



One Step Forward..
aku kini telah melangkah ke satu tapak yang baru..
bukan tapak rumah ataupun Setapak..
jauh sekali tapak sulaiman..huhu
tapi satu tapak dalam perjalanan hidup..


kini berakhirnya status "student" yang telah aku pegang berbelas2 tahun..
dari start tadika sampai umur aku 24 tahun..
hampir sepanjang hayat aku pegang title ni..
skng aku dah bebas..!!
dah xde dah isitilah "student" bagi aku..
dah xde dah pasni bile owg tanye aku.."ko skng watpe.."?.
jawapan -->>.."aku still belajar lagi"...!!!
but now..jawapan tu perlu aku tukar bile ade owg tanye..
"ko skng watper"..??
"aku skng menganggurkan diri yang cam anggur gak ni.."..hahaha~
sebab lame giler nak tunggu panggilan posting nak jadik cikgu ni..hurrmmm~~


So berakhir sudah episod aku sebagai pelajar...
so skng aku kene tukar imej sebagai seorang pekeje..
ape keje aku nak wat skng nih??
xkan nak dok umah keje asyik membuta secara membabi buta..haha
so aku kene plan something....~~~~~


mase mula2 cuti ade gak tawaran nak jadik cikgu ganti ni..
tapi atas sebab2 x munasabahan aku ni..
aku hold dulu tawaran keje tu...
boring ahh asyik keje jadik cikgu je..kene la kadang2 tukar skit..
baru la bkembang skit otak aku ni..
xde la nak tperap je dok dalam kelas..huhu.

so skng..atas bantuan serta sokongan member2..
aku skng dah berjaya menjadikan diriku sebagai peniaga..
jangan main2 beb..
skng status keje aku sebagai peniaga makanan kat bazar ramadhan..
aku jual aper??
haa..korang kene pegi tengok sendiri la ape bende aku jual..
yang kompem korang kene paksa beli la nanti kalo datang..haha


aku pon x terniat pon nak beniaga ni...
de la cerita disebalik tabir ni cmne tibe2 aku leh jadik bisnesman ni..
yang tu x payah la nak crita..
yang penting pluang depan mata aku sauk je..
pandai x pandai belakang kira..
bende sume bleh blajar kan..


so kalo korang berminat nak jenguk2 gerai aku..
meh la serang bazar ramdhan area Bandar Putra..Kulai..
banyak gerai kat situ..korang pusing2 la kat sane..
nanti nampak la muke aku tercongok kat depan gerai sambil jadik promoter..haha




ni ler front page gerai aku..huhu..
jom serang..!!!











www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment