Thursday, October 28, 2010

Gangguan Histeria

myMetro | 50 meracau diserang histeria


Terbaca berita terkini tentang satu sekolah yang terkena serangan histeria..
aku teringat kisah sama yang berlaku pada geng2 aku waktu skolah dulu...
cerita lebih kurang sama ngan berita kat dalam surat khabar tu..
waktu tu aku form 4..tahun 2003 kalo tak silap..
bermula daripada sebuah tandas hostel pompuan yang dibuka setelah berkurun lama tertutup...

time tu aku cam nak tak nak je percaye...
sebab seumur hidup lom lagi ade pengalaman berdepan dengan makhluk Allah yang ni..
tapi bile ade beberapa geng aku yang terkene depan mata aku time tu...
memang aku percaye...huhu.

Aku pon tak brape ingat sangat kronologi kisah seram aku kat hostel ni..
tapi yang aku ingat bende ni muncul bile ade sorang budak pompuan leh berkawan ngan si hantu ni..
camne diowg bkawan?? yang tu aku tak tau..huhu..

yang aku cam kelakar time tu bile hantu tu boleh kenal aku ngan member2 lain..
kononnye die dah perhatikan lame kitorang...
siap leh eja name glamer kitorang sorang2...haha
then si hantu ni pon tau ape kegiatan kitorang kat hostel..
kire dalam diam die dah skodeng ape kitorang wat dulu2...
memang kantoi la ape kitorang wat..
semua bende yang kitorang wat habis kecoh kat aspuri..
malu besau aku time tu..haha!

Pastu si hantu leh pulak tak puas hati ngan kitorang..
sebab kitorang tak percaye kewujudan die..
bleh ke camtu???
memang aku agak eksen la aku time tu..
leh pulak tibe2 aku nak percaye bende yang aku tak nampak kan..?!
mane la tau budak pompuan tu saje reka crite sebab nak kenakan kitorang...huhu.

sejak tu la abis sorang2 member aku kene kacau..
siap ade yang menangis2 bile nampak depan mata...
leh pulak tu si hantu ni bagi warning kalau kitorang tak percaye die ade..
die nak kacau kitorang sampai gila..
paling teruk sampai mati..!!

memang tak senang duduk aku time tu..
sebulan gak aku tak boleh tidur malam..
asal malam je kitorang dah cam dok dalam umah hantu..
semua orang hidup dalam ketakutan..huhu

warden pon tak nak amik kisah hal ni..
paling best pon warden suh kitorang berdoa je...
hotak die la..senang je diowang lepas tangan camtu..!!
dah macam2 doa aku bace tapi still kene kacau gak..
yang aku heran tu budak2 lain die tak nak kacau...
kitorang aje yang si hantu ni target...
ntah ape yang die anti sangat kat kitorang pon aku tak tau..huhu
tinggal je la kitorang yang memang wanted ni berjage tiap2 malam..hahaha..

aku bernasib baik la sebab aku antara insan yang terselamat..
si hantu tu tak sempat nak kacau aku..
kire aku hero la dalam citer ni..=P
member2 aku yang lain memang teruk kene kacau..
korang bayangkan la kalau dah tiap2 malam kene kacau..
tak cam leh gile kitorang hidup time tu..huhu.

kemuncak citer seram ni bile kitorang ramai2 g cari sndri hantu tu..
mengikut pada naluri member yang dapat tengok bende tu kat mane..
aku bawak semua member gi jumpe hantu tu..
konon nak ajak berbincang setelkan problem antara kitorang..
tak cam kelakar lak kan..
leh tpikir nak wat meeting ngan hantu..hahaha~
tapi tu je la alternatif yang aku leh wat..
sebab dah tahan ngan keganasan hantu tu..
memang meremang la bulu tengkuk aku time tu..huhu~

tapi citer ni berakhir bile datang bulan pose..
bese la..hantu kan kene ikat time tu..
so time bulan pose..bende tu tibe2 ilang camtu je..
insaf jap je..
then kitorang kembali mnjadi nakal balik..
sebab dah takde sape nak kantoikan..haha!!

mungkin cerite ni payah untuk korang pcaye...
tapi bg mereka yang pernah merasa pengalaman cam aku ni..
and mereka2 yang ade ngan aku time tu..
diorang akan ade persepsi yang same ngan aku trhadap crite histeria ni..huhu~
www.tips-fb.com

1 comment:

  1. percaya ...sebab saya pon penah mengalaminye jgk... :) sukar bagi mereka yg tidak penah mengalaminye

    ReplyDelete