Friday, August 6, 2010

HoBi BarU AkU..




saat dah ketika mendengar lagu Travie McCoy feat Bruno Mars - Bilionaire

http://www.youtube.com/watch?v=8aRor905cCw

aku tiba2 menjadi kegilaan untuk bermain gitar..
tak tau sebab ape..maybe sebab sronok tengok Travie McCoy nyanyi sambil men gitar..
so..secare tibe2 hormon adrenalin aku dirembeskan dengan banyak skali..
dan aku sekarang menjadik taksub dengan sebijik gitar kapok..hahaha!!

hanye bermodalkan kredit henpon aku..
aku kini dapat meminjam gitar member aku..huhu..
plus +..aku dapat pinjam buku kord gitar skali daripada die..

aku segan nak belajar ngan member2 kat sini..
sebab diowg ni kaki gelakkan aku je..
pantang ade bende pelik sikit aku nak wat..
banyak komen daripada perangsang..
kesimpulannye..aku skng belajar gitar ngan sendiri..
men sorang2 dalam bilik ni..
try and error..
palg penting..aku kene tutup tingkap ngan pintu bilik..
kang x pasal pasu bunga hinggap kat dahi aku..huhuhu=P

impian aku skng..aku nak mahir dalam men gitar ni..
tpi takde la nak hebat cam man kidal atau joe wing..
at least..aku dapat men gitar ngan slambe sambil nyanyi..
skng aku ngah praktis lagu raye..
sebab tak lame lagi nak raye..
so orang2 yang datang beraye leh dengar persembahan daripada aku live nnti..!!hahaha..

skng ni waktu kosong aku adalah bsame gitar..
dah takde dah hobi2 lame..
men fesbuk...men game bola...tengok movie..futsal...
sume tu dah tak minat..
skrang adalah mase untuk muzik..
asal takde bende nak wat..gitar sentiase kat riba aku..
hidup aku skng lebih ceria bersame gitar dan juga kord note disisi..
walaupun jari aku dah nek melecet dah...=P

tersiratnye..tetap ade...
ngan bermain gitar ni..
aku mencuba untuk menambahkan kecerdasan kognitif mengikut teori gardner..
mengikut teori gardner..manusia mpunyai pebagai teori kecerdasan..
dan melalui kemahiran main gitar..
aku cuba mencari kecerdasan kognitif melalui bunyi..
learning from eksperience..
kite cube baru kite tau kan..
so kite kene cube la smthing yg baru dalam hidup kite..=)
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment