Tuesday, August 3, 2010

cuti - cuti pada musim bukan cuti..=)




Salam pada kawan2 semua..lame gak aku tak mnulis nukilan dalam blog aku yang dah semakin
upgrade ni..huhu..
1st..i wanna wish thanks u very mushroom to my assistant..cik zue..merangkap assistant suprintenden kerna sudi utk mewarna warnikan lagi blog aku..
memang ko bertindak mengikut arahan..!!hehehe..
Insyaallah blog ni akan ade perubahan lagi dari mase ke semase..huhuhu..
=)

so..ape yg aku nak kongsikan pd korang kali ni erkk??
something interesting bagi aku bile dapat menjejakkan kaki ke tempat orang lain...
lagi2 tempat tu aku tak pernah jejakkan kaki sebelum ni..
tu yang berlaku pada aku pada 2 - 3 minggu yang lepas..
aku dapt capai cita2 aku nak jelajah negeri pantai timur - <<kelantan>>

pengalaman???
hmm...start dari mase bertolak lagi aku dah dapat rase cmne keadaan orang2 kelantan nak balik kampung time raye nanti..
dengan perjalanan jauh..amik mase 6 jam..
aku dah tak sanggup nak duduk lame2 dalam bas tu..huhuhu..
1st time aku mabuk dalam bas..bas turun naik bukit..jalan cam litar drift..
memang mencabar la bagi driver bas..
terbayang2 lak crite pasal eksiden kat lebuh raya pantai timur ni...nsib baik sume selamat..huhuhu...

hari 1st aku kat sne..hari jumaat..
aku tak mampu nak merayap gi mane2..mampu gi semayang jumaat je..
pastu aku terbaring 1 hari kat tilam..
sengal otot2 aku dok dalam bas lame2..huhu..=P

then pastu baru aku follow up pe yg aku dah plan..
merayap gi KB..rantau panjang..wakaf che yeh..pantai cahaya bulan..
hmm...bagi aku rse dok kelantan sperti berada jauh dari bandar2 besar..
bandar die takde la besar cam KL atau JB..
tpi padat ngan manusia..
pnduduk die suke bniage..macam ade kat kelantan ni.
kedai makan jgn cakp la..bsepah kat tepi jalan..
barang2 pon murah2 belake..save bdget la klo dok klate ni..huhu.
kalau kene yang kaki shopping..
memang 1 bas tak muat nak bawak barang2 die..huhuhuhu..
kwasan die wlapun agak sesak kat bandar..tp kwasan pdalamn die memang tenang..banyak kawasan kampung2..pnduduk pun rmai mlayu..
that why aku tabik ngan pnduduk sini..diowg jenis ramah..
kire cepat mesra ngan orang luar cam aku ni...
bagi aku..klate ni adat kmasyarakatan melayu tu tinggi lagi la..
better than kawasan aku...huhu..

then minggu pastu aku dapat merayap gi <<perlis>> lak..=)
bg aku yg dok kat hujung selatan semenanjung..
rse excited la dapat g negeri paling utara skali ni..
pjalanan dari tnjung malim ..
amik mase dalam 9 jam gak la..
klo dari johor???
lagi la jauh kan..ni pun cam nak nazak dah..huhuhu..

tp rse sakit dok dlm bas aku sikit terubat la..
ble dapt tgok pmandangan kawasan2 kat situ sepanjang g sane...
bagi aku sangat cantik..
dari kawasan hutan hujan...kwasan banjaran yg tinggi..
hingga kawasan tepi sawah yg luas..
bagi aku permndangan ni aku tak dapat bile merempit balik kmpung dari perak ke JB..huhuhu..

walaupun tak banyak tempat yang aku dapat pergi..
tapi setidaknye..blie orang tyer..
aku pernah gak jejakkan kaki kat sne kan..
wlaupun hnye skali seumur hidup..huhu..
peluang utk merayap time blajar ni bukn selalu ade..
so pluang cmni kene gunekan sebaiknye..=P

what da next trip???huhuhu..
aku rse cukup2 la stakat tu...
asyik merayap je kje aku..
keje2 yang lain kang tak setel2 lagi..
so...skng ni just penang ngan terengganu je aku lom sempat jenguk....
selain sabah ngan sarawak la..
bile ntah dapat chance nak merayap lagi..huhuhu..
korang kalo de nak gi sane..
calling2 aku la k..=P




www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment