Tuesday, July 19, 2011

~~...Ape Ade Pada Seram..~~~

Assalamualaikum pembuka bicara..
tatkala keboringan dengan takde aktiviti yang mampu untuk dilakukan..
aku terpikir untuk menulis satu catatan perisitiwa dalam hidup aku..satu pengalaman yang rasanya tak semua orang akan berani lalui..huhu.

walaupun aku kini dalam proses membentuk identiti baru kepada seorang bakal guru yang bitara..
namun aku masih tak mampu untuk menahan jiwa "gila - gila" aku yang kembali memberontak..
seakan meronta untuk dilepaskan..
merayu untuk melakukan sesuatu yang dapat mengisi ruang yang kosong dalam jiwa aku..
seakan tahu ada kekosongan di sudut tersebut yang perlu diisi..
wahh...punye la bermadah intoduction aku ni..hahaha.


Aku tak terpikir untuk melakukan perkara gila tersebut..
semuanya berlaku time aku merayap umah member aku kat senawang, Negeri Sembilan..
ade 3 orang yang follow aku time tu..Lah..BoB..dengan Pet.
saje je nak lepak umah BoB ni..yela ni kire perjumpaan last la sebelum masing - masing gi posting..
so sebelum aku balik johor..kitorang plan nkak tido sane..
tengok ape ade kat negri Sembilan tu..


malam kitorang sampai cam bese la..
kaki tak kan nak dok umah je kan..
tambah2 lak segan ngan family BoB ni..
so kitorang keluar la merayap2 malam tu..
pusing bandar Senawang tengok ape ade..
gi karaoke 3 jam..
Last2 dah penat..so kitorang plan nak balik je la..
tengok2 jam dah lebih kurang pukul 2.30 pagi..
badan pon memang dah penat gile la..

sedang on way nak balik umah..
time tu kitorang pegi nek 1 kete je..
tibe2 mulut aku bleh tergerak lak nak tanye BoB...
"Wei..ape ade kat Bukit Putus???"..
si BoB bleh terdiam jap..mungkin terkejut kot aku aku tanye soalan tu..

"Apsal..ko nak pergi ke??"..
bleh lak si BoB ni tanye aku soalan camni..
aku pon selamba katak je la jawab..
"jom ar kita tengok ape ade kat sane.."

Si Lah pulak cam dah cuak je aku ajak die g sane..haha.
Giler ape gi saner malam2 cmni...
Pet pon diam2 je..
mungin diorang tau kot ape ade kat sane malam2 camni..
diorang mula2 tak nak pergi..tapi lpas tmakan pujuk rayu aku..
nak tak nak pergi gak la..
kang member2 cakap penakut lak..huhuhu~

Korang tau ke ape ade kat jalan Bukit Putus tu??
cakap banyak pon tak gune..
tembak pon tak kene..
korang search je la kat google ea..hehehe.
mane tau 1 hari nnti korang terlalu tempat tu..huhu.

dipendekkan cerita..kitorang pon masuk la jalan tu..
jalan tu sebenarnya orang dah tak lalu dah..
sebab dah buat highway..kadang2 je la orang lalu situ..

time masuk je simpang bukit putus tu..masing2 senyap dah..
memang sunyi la tempat tu..1 kete pon xde yang lalu depan kitorang..
gelap lak tu xde lampu jalan..
upenye baru aku sedar malam yang aku gi tu malam jumaat..
ahh sudahh...!!bru nak perasan time2 dah masuk jalan ni..
so xperla..aku pon wat selamba je..
radio aku suruh slow kan..kasik dramatik skit..
sesekali terdengar bnyi suare member2 bace doa..huhu.

jalannye berbukit..dengan selekoh2 tajam tahap drift punye..
aku dapat rasakan jalan ni memang sangat bahaya..
brape banyak nyawa dah melayang lalu jalan ni..
tersilap langkah..ke gaung je la jawabnye..huhuhu.
sambil2 menyusur jalan tu..
Si BoB ni mula la bukak cerita..
cerita tentang sejarah jalan ni..
misteri yang ada tentang jalan Bukit Putus..
bleh lak die citer hantu kat kawasan ni..
time tengah lalu jalan ni..memang cari penyakit btol mamat tu..huhu~

malam tu bulan mengambang..so aku nampak la kawasan sekeliling..
kanan kiri hutan..
dengan dahan ngan ranting kayu bersepah tepi jalan..
daun2 kering yang berselerak kat jalan..
memang sah x rmai orang lalu jalan ni..
baru la aku dapat rasakan macam aku dalam scene cerita hantu melayu..haha.
tengah2 malam naik kete lalu kat tempat yang keras camni..
memang seram wei..!!huhu~

"janganlah bende tu muncul..janganlah bende tu muncul.."
sesekali hati aku terdetik untuk bersuara..
ala..aku tau member2 aku pon pikir same gak time tu..hahaha.
tapi sape2 yang hati kering lalu tempat tu sorang2 malam2..
memang aku tabik spring la kat die..

hampir pertengahan jalan..
aku sampai kat suatu kawasan..
ni la kawasannye..



nama replika ni "Dastar Dendam Tak Sudah"
nama pon dah dasyat dah..huhu.
benda ni terletak kat pertengahan jalan Bukit Putus tu..



kalau korang nak tau..kat sini la ramai yang ternampak kelibat bende2 jelmaan..
kadang2 siap betenggek kat tengkolok tu..huhu.
malam tu aku tak berani sangat nak tengok lama2 replika ni..
tapi esoknye..aku siap amik gambar lagi kat sini..huhu.

tapi syukur lah aku kembali dengan selamat..
tak ade ape2 yang buruk berlaku..
walaupon pada hakikatnya aku sendiri yang cari nahas..
tapi puas hati la..dapat gak menyeramkan diri..
daripada duduk seram2 tengok cerita hantu kat wayang tu..
baik aku pergi dan rase sendiri..hahaha...!!

Tapi terdetik gak kat hati aku...
Bukit Putus telah dirempuhi...
so ape kata kalau gi merayap kat jalan Karak lak..
tengok kt movie macm best je..
mane tau lagi best kan..
so ade sape2 yang nak ikot kerja gila ini..????hahaha....~
www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment